Friidrett

Upopul?rt med statseid nettkasino

Mer enn halvparten av oss er negative til et statseid nettkasino. I s? fall b?r det p?virke det eksisterende reklameforbudet for utenlandske spillselskaper. Det viser en unders?kelse gjennomf?rt av Infact p? vegne av ComeOn!.
Hele 60 prosent av respondentene er i mot et nettkasino driftet av Norsk Tipping. Michel Sterk, ansvarlig for ComeOn! sin satsning i Norge, sier han p? ingen m?te er overrasket over resultatet.
? Et statseid nettkasino lukter dobbeltmoral lang vei. Myndigheten klarte ikke ? stoppe utenlandske spillselskaper ved ? stoppe pengeoverf?ringene via norske banker. Derfor tar de n? heller opp konkurransen. Ekstra interessant er det ? se at de ?nsker ? markedsf?re ideologien om at de tilbyr slike spill fordi de har et ?nske om ? redde spillavhengige. Du trenger ikke v?re medlem av Mensa for ? gjennomskue at dette handler om én ting. Nemlig ? dytte mer penger inn i statskassa. La oss kalle en spade for en spade, sier han.
Desperasjonstrekk
? Dette er et desperasjonsstrekk fra Norsk Tipping. Det er ingen hemmelighet at de er under et evig press fra Kulturdepartementet for ? f? inn nok penger i kassa. Jeg synes det er komisk at de n? lanserer spillvarianter de selv har advart mot. Det m? jo bety at faren med kasinospill ikke er s? stor som de har p?st?tt. Dette m? v?re begynnelsen p? spillmonopolets fall, sier Michel Sterk.
Legitimerer kasinospill
Unders?kelsen viser at mange mener at Norsk Tippings satsning p? nettvarianter av bingo, skrapelodd og kasino b?r ?pne opp for markedsf?ring av tilsvarende tjenester fra utenlandske akt?rer.
? 4 av 10 mellom 18 og 44 ?r mener at Norsk Tippings satsning b?r p?virke eksisterende reklameforbud. Satsningen legitimerer tross alt denne type spill for en st?rre kundegruppe. Med landets st?rste reklamekj?per p? laget vil dette generelt f?re til at langt flere vil spille p? nett. Fra et kommersielt st?sted er dette gode nyheter for alle utenlandske akt?rer, sier Michel Sterk.
? Hos oss f?r du tross alt bedre vilk?r og h?yere tilbakebetaling med akkurat like store sjanser for ? vinne. Vi st?tter gjerne norsk kultur og idrett dersom vi f?r lov, legger han til.
David mot goliat
Til tross for sv?rt begrensede muligheter til markedsf?ring viser unders?kelsen at en tredjedel av respondentene mener at utenlandske spillselskaper er meg aggressive i markedsf?ringen enn Norsk Tipping. Spesielt interessant er det at en tredjedel av kvinnene sier de aldri har sett reklame for utenlandske spillselskaper. Samtidig mener over en fjerdedel av kvinnene at utenlandske spillselskaper er mer aggressive i markedsf?ringen.
? At utenlandske spillselskaper er mer aggressive i markedsf?ringen er medieskapt. At en ?bannlyst? bransje er mer synlig enn landets st?rste annons?r er rett og slett komisk. Interessant er det tross alt at noen faktisk mener og opplever dette. Med andre ord gj?r vi noe riktig, sier Michel Sterk.
Om unders?kelsen
Unders?kelsen ble gjennomf?rt av Infact blant 1000 respondenter h?sten 2012. Unders?kelsen er landsrepresentativ.

Om ComeOn
ComeOn! er et privat eiet spillselskap som ble grunnlagt i 2010. ComeOn tilbyr odds, poker og casinospill prim?rt inn mot det nordiske markedet. ComeOn! har lisens fra EU og har kontorer p? Malta , London og i Stockholm. ComeOn! tilbyr et bredt utvalg av odds b?de p? lokale og internasjonale eventer. ComeOn! tilbyr en full spillopplevelse p? norsk med en egen norsk avdeling.

Similar Posts