SkiStar AB: SkiStar tar steget mot nye forretningsomr?der og satser stor p? e-handel innen fjellsport

Med 10 millioner bes?k ?rlig p? skistar.com og over en million aktive kundekontakter tar SkiStar n? steget mot nye forretningsomr?der. SkiStar velger ? utvikle e-handel innen fjellsport med hovedfokus p? alpin skikj?ring, 100 prosent integrert i det eksisterende bookingsystemet p? skistar.com. Skistarshop.com vil v?re en nettbutikk med markedets sterkeste varemerker. Lansering er planlagt til h?sten 2014 og den kompletteres med eksisterende butikker og en flaggskip-butikk i Sälen.
SkiStars satsing er unik i sin sammenheng da ingen annen operat?r innen reisebransjen har gjort dette tidligere. Gjennom en eksisterende relevant kundedatabase og allerede h?ye bes?kstall p? skistar.com har SkiStar gode forutsetninger for ? bli en tung akt?r p? markedet. Integrering av salg av sportsartikler tilpasset fjellferien allerede i bestillingsprosessen gir merverdier, enkelhet og relevans for gjesten.
?Dette er en utvikling som vil forsterke SkiStars varemerke ytterligere og samtidig ?ke gjestenytten. Vi tar one stop shopping til neste niv? ved at gjesten kan legge til relevante produkter til fjellferien allerede i bestillings?yeblikket. At e-handelen er 100 prosent integrert i bookingsystemet gir dessuten helt nye muligheter for v?re gjester?, sier Mats ?rjes, direkt?r SkiStar AB.
SkiStars nye forretningsutvikling innen e-handel med nettbutikk er koblet til begrepet fjellsport. Dette inneb?rer kl?r og utstyr tilpasset fjellmilj?, vinter som sommer, med hovedfokus p? alpin skikj?ring. Gjester som bes?ker skistar.com kan enkelt legge til de produkter de ?nsker til sin bestilling. Bestillingen blir levert direkte til bestilt overnattingssted. En service og smidighet ytterst f? kan matche. Gjesten kan ogs? velge ? hente ut sin bestilling i en av SkiStars dr?yt tjuetalls butikker og skistarshoper p? plass og p? den m?te f? hjelp med for eksempel innstilling av bindinger. Selvsagt kan man ogs? f? sin bestilling levert til hjemmeadressen.
?Med 10 millioner bes?k ?rlig p? skistar.com og over en million aktive kundekontakter rett inn i m?lgruppen blir v?r markedsf?ring meget kostnadseffektiv.?, sier Mathias Lindström, markeds- & salgsdirekt?r SkiStar AB.
SkiStar risikerer dermed ikke ? bli rammet av store og til dels uventede kostnader for markedsf?ring. Et problem mange e-handelsforetak sliter med ettersom de m? kj?pe trafikk til sine hjemmesider.
Som et ledd i en multikanalstrategi ?pner SkiStar i tillegg en flaggskipbutikk p? Sälfjällstorget i h?st. Den vil komplettere allerede eksisterende butikker p? SkiStars destinasjoner i Sverige og Norge.
?Vi skal finnes der v?re gjester befinner seg. For ? ha st?rst mulig n?rv?r i markedet jobber vi derfor parallelt online og offline?, fortsetter Lindström.
SkiStars nye satsing er tatt vel i mot i bransjen. De mest kjente varemerkene innen fjellbekledning har vist stor interesse og det er allerede innledet samarbeid.
?SkiStars satsing p? e-handel innen fjellsport er en velkommen nyhet for bransjen. Deres tradisjon og kunnskap innen omr?det sammen med en stor kundedatabase gir gode forutsetninger for suksess. Vi ser fram til ? v?re en del av denne spennende utviklingen?, sier Stefan Engström, global brand director J. Lindeberg.
I forbindelse med utviklingen av skistarshop.com presenterer SkiStar et nytt lojalitetssystem gjennom MySkiStar. Gratistjenesten MySkiStar har p? kort tid blitt veldig popul?r blant SkiStars gjester som n? f? ta del i enda flere fordeler. Gjennom medlemskap i MySkiStar genererer nemlig samtlige innkj?p p? skistar.com poeng, som i sin tur kan benyttes i skistarshop.com.
?Strategien med utviklingen av MySkiStar er at v?re gjester skal premieres. Valget med ? knytte lojalitetssystemet sammen med skistarshop.com vil defintivt komme gjestene til gode.?, sier Mathias Lindström.
SkiStars lange historie og kunnskap om fjellverdenen borger for kvalitet. Fjellsport er noe SkiStars medarbeidere lever med ?ret rundt og m?let er ? bli markedsledende ogs? innen dette omr?det. B?de i butikker og p? plass p? destinasjonene og via den integrerte netthandelen.
?Vi vil tilby markedets sterkeste varemerke innen fjellsport. V?re butikker har et godt rykte og vi kan skryte av fjellverdenens mest kunnskapsrike medarbeidere b?de innen bekledning og utstyr. Vi er eksperter p? omr?det og vareutvalget testes daglig i sitt rette element. Vi lever med fjellsport 365 dager i ?ret, det er ikke en jobb det er en livsstil?, avslutter Lindström.
For mer informasjon:
Mathias Lindström, markeds- & salgsdirekt?r SkiStar AB
Mobil: +46 76-125 62 92
E-post: [email protected]
Kort om SkiStar:
SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte p? Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg p? alpindestinasjonene Sälen, ?re og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikj?ring med gjestens skiopplevelse i sentrum. ?vrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Authors

Related posts

Top