SATS lanserer intens styrketrening: Tren effektivt med Prformance p? SATS

Funksjonell trening med h?y intensitet og tunge basis?velser frister stadig flere. SATS har derfor lansert treningskonseptet Prformance? som utvikler b?de kondisjon og r? styrke. Dette er en blanding av gruppetrening og trening med personlig trener.

? Vi lover tett oppf?lging og jobber mye med bevegelighet og korrekt teknikk, forteller Randi Christensen Solberg, som er ansvarlig for gruppetrening p? SATS.
Prformance? er samlebetegnelsen for ulike ?kter som fokuserer p? r? styrke, kondisjon eller bevegelighet. Deltagerne velger selv hvilke av disse ?ktene de vil g? p?, men innholdet varierer fra gang til gang for ? utfordre maksimalt. Prformance? er utviklet av SATS, og tilbys i f?rste omgang p? SATS Nydalen i Oslo og p? et senter i Stockholm.
Treningsmetoder, opplegg og ?velser er basert p? og inspirert av idretten ? og da f?rst og fremst friidrett, styrkel?ft og turn. Samtidig er det mulig for de fleste ? delta p? timene for ? f? bra utbytte.
? Du kan f? hjelp med bedre l?fteteknikk, l?re nye ?velser og gi deg selv et bedre grunnlag for ? trene med frivekter eller alternative ?velser p? egenh?nd, forklarer Solberg.
Ulike ?kter for styrker og kondisjon
SATS tilbyr to ulike varianter av Prformance?; Prformance? Strength og Prformance? Hi-Intensity. Hver av disse har igjen ulike fokusomr?der og det finnes en rekke programmer som endres fra dag til dag. Du vet med andre ord ikke hva som skal skje p? treningen f?r du m?ter opp.
? Det eneste du vet er om det er en styrke?kt eller en kondisjons?kt.
Tett oppf?lging
P? timene er det maksimalt tolv deltagere p? Strengt og 16 deltagere p? Hi-Intensity. Det sikrer god oppf?lging av teknikk og bidrar til at du ikke kan gjemme deg bort i mengden.
? Mange vil nok oppleve denne timen nesten som ? ha personlig trener ettersom vi kan f?lge opp den enkelte s? tett som vi faktisk gj?r.
Kort om Prformance?:
Power, Pace and Position er stikkordene som sammenfatter Prformance?. Grunntanken er at deltagerne skal bygge opp styrke, evne til ? t?le h?y intensitet (kondisjon) og smidighet gjennom n?ye tilpassede gruppetreninger med tett oppf?lging fra instrukt?rene.
Vi tilbyr flere klasser der styrke, kondisjon og bevegelighet st?r i fokus, men de ulike klassene vil ha ulik prioritet. I enkelte klasser ligger fokus p? de tunge l?ftene, p? samme m?te som h?y intensitet og smidighet f?r fokus i andre ?kter. Smidighet er for eksempel viktig for ? utvikle god l?fteteknikk.
P? den m?ten ?kes kvaliteten og man reduserer skaderisikoen som oppst?r n?r man kombinerer tunge l?ft med hurtige bevegelser. Tanken er at man utvikler best teknikk og at best resultater n?r man fokuserer p? en egenskap om gangen.

Authors

Related posts

Top