ridning

NYHET! Dunlop SP IceResponse – Dunlop lanserer nytt piggdekk

For f?rste gang i historien har Dunlop Europe utviklet et piggdekk for det nordiske markedet, Dunlop SP IceResponse. Dekket bygger p? nyskapende teknologier for ? ta opp kampen med de ekstreme nordiske vintrene med uforutsigbare og varierende f?reforhold. Selv p? de glatteste veier dekket av sn? og is gir det b?de styre- og h?ndteringspresisjon og utmerkede bremseegenskaper. Med SP IceResponse er Dunlops sortiment av vinterdekk bedre enn noen gang.
Det splitter nye Dunlop SP IceResponse er utviklet med tanke p? aktiv kj?ring under ekstreme nordiske forhold. Dette piggdekket kombinerer flere egenskaper fra Dunlops nyeste teknologier, s? som Touch-teknologi, Dynamic Stud-teknologi og det nyskapende doble slitebanematerialet. Resultatet er et avansert, h?ykvalitets vinterdekk, og som alle Dunlops dekk er det utviklet for aktiv kj?ring med p?litelige kj?reegenskaper. I og med det nye piggdekket SP IceResponse er Dunlops sortiment av vinterdekk det st?rste noen sinne, og tilbyr bilf?rere h?y ytelse og kontroll n?r de trenger det som mest.
Dette f?rste piggdekket fra Dunlop Europe er utviklet med tanke p? hverdagskj?ring, og er basert p? nytenkende prinsipper hentet fra motorsportens verden. Det gir bilf?rerne et robust piggdekk som gir den n?dvendige styre- og h?ndteringspresisjonen i tillegg til utmerkede bremseegenskaper p? de mest ekstreme vinterveier ? glatte veier dekket av sn? og is. SP IceResponse har ?kt lamelltetthet, som gir ekstra trekkraft. Str?mlinjeformede spor drenerer effektivt bort vann og slaps for bedre vannplaningssikkerhet. Den s?kalte Touch-teknologien i Dunlop SP IceResponse bygger p? en kombinasjon av ulike teknologier som sj?f?ren opplever som en imponerende grad av veikontakt.
Dunlops omfattende interne tester viser at SP IceResponse gir overlegen kontroll og overlegne bremse- og h?ndteringsegenskaper p? is sammenlignet med konkurrentene. I tester er den gjennomsnittlige bremsestrekningen p? is p? 25,47 meter for SP Ice Response og 29,24 og 31,91 meter for to av de st?rste konkurrentene. N?r det gjelder h?ndtering p? is, ble det brukt en bane p? en frossen innsj?, og den gjennomsnittlige rundetiden ble m?lt til imponerende 2,40,0 minutter, mens konkurrentene hadde henholdsvis 2,43,9 og 2,52,7.
Trygg bilkj?ring p? vinterf?re n?r forholdene kan endre seg raskt, begynner med kontroll og veikontakt. Dunlops vinterdekk er laget for ? forsterke denne f?lelsen. SP IceResponse er utformet for ? gi f?lsom veikontakt slik at sj?f?rene for den informasjonen de trenger for ? kunne reagere raskere, samtidig som bilens kj?reegenskaper forbedres og gir en komplett kj?reopplevelse p? vinterf?re.
– Under ekstreme vinterforhold slik som bilf?rere kan oppleve her i Norden, er ekstrem styrepresisjon og godt veigrep ikke noen liten ekstra luksus, konstatere Magnus Lord-Arenander, produktinformasjonssjef hos Goodyear Dunlop Nordic.
Touch-teknologien ? f?l veien under deg
? f? kontakt med veien og reagere p? denne er en toveis kommunikasjonskanal. Jo bedre du f?ler veien under deg, jo bedre blir styringsimpulsen din. Med bedre veikontakt kan sj?f?rene f?le underlaget tydeligere. Med Dunlops Touch-teknologi kan bilentusiastene n? strekke grensene enda lenger. De har bedre kontroll, og det gir rom for det viktigste: en overlegen “f?lelse” av kj?reglede.
Med Touch-teknologien i Dunlop SP IceResponse bygger p? Dunlops Multi Radius Tread-teknologi (MRT). Det gir bedre trykkfordeling over hele dekket og betydelig bedre styrekontroll inn i svingene, flatere slitebaneprofil gir st?rre kontaktflate, ?kt stabilitet og bedre veikontakt, asymmetrisk m?nster gir stabilitet og presisjon og et spesialutviklet beadfestesystem i kombinasjon med optimal piggplassering gir bedre kontroll og veigrep.
Korrekt og tidsriktig tilbakemelding fra veien sikrer Touch-teknologiens unike toveiskommunikasjon, slik at hele kj?reopplevelsen med Dunlop SP IceResponse blir mer f?lsom og presis. De overlegne resultatene dette nye piggdekket kan vise til p? ulike typer vinterf?re, er basert p? en rekke andre Dunlop-teknologier.
Optimal h?ndtering, veigrep og bremsing under ekstreme vinterforhold
Dobbelt slitebanemateriale gir optimalt hold og riktig lengde p? piggene .
Dunlop SP IceResponse har ogs? et nyskapende dobbelt slitebanemateriale med silika og lav PCA, spesielt utviklet for ? gi optimale kj?reegenskaper under ekstreme vinterforhold. Det ytre laget av mykere ismateriale gj?r at piggene stikker langt ut, mens det indre laget av vintergummiblanding holder piggene inne og holder dem ogs? godt p? plass.
Dynamisk piggteknologi gir utmerkede kj?reegenskaper p? is.
Dunlops dynamiske piggteknologi gir 5 % bedre kj?reegenskaper p? is. Med optimert piggfordeling og forbedret form p? piggene f?r de mer kraft n?r de f?r kontakt med bakken. Dunlops SP IceResponse gir utmerket h?ndtering, veigrep og bremsing p? isete underlag ? b?de under bremsing og akselerasjon. I tillegg gir de lavere st?yniv?.
Optimert slitem?nster for bedre vannplaningssikkerhet og bedre egenskaper p? sn?.
Nye Dunlop SP IceResponse har et nyskapende, retningsinnrettet slitebanem?nster med Bubble Blade-teknologi? for effektiv drenering av slaps og vann og bedre veigrep p? v?tt underlag, mens en multilamellert midtribbe, stivere skulderblokker med radialskulderlameller og Side Touch-spor gir bedre h?ndtering og veigrep p? sn?, spesielt dyp sn?.
Det retningsinnrettede m?nsteret og Bubble Blade-teknologien? gir bedre vannplaningssikkerhet og ?kt lamelltetthet for bedre veikontakt uten ? g? p? bekostning av dekkets stabilitet.
– Med lanseringen av Dunlop SP IceResponse har vi et piggdekk som kombinerer noen av de mest nyskapende dekkteknologiene som finnes p? markedet i dag. Dekket er testet p? krevende vinterf?re, og det gir en h?ndteringspresisjon som bare de mest krevende bilf?rere vil forvente av et dekk. I Norden betyr det at bilentusiaster kan nyte kj?ringen, og beholde kontrollen, ogs? under ekstreme vinterforhold.
Nye Dunlop SP Ice Response er tilgjengelig i en lang rekke st?rrelser, inkludert:

13 tommer 175/70R13 82 T
14 tommer 175/65R14 82 T
185/65R14 86 T
15 tommer 185/65R15 88 T
195/65R15 91 T
16 tommer 205/55R16 91 T
205/60R16 96 T XL
215/55R16 93 T
215/65R16 98 T
225/55R16 95 T
17 tommer 225/45R17 94 T XL

Om Goodyear Dunlop Nordic
Dunlop er en av verdens ledende produsenter av h?ykvalitets- og ultrah?ykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har f?rt til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskj?ring.
Mange av verdens ledende bilprodusenter leverer Dunlop-dekk som standard, inkludert Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz og Porsche.
Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyears produkter, kan du g? til www.dunlop-tires.no.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter p? mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av h?ykvalitets- og ultrah?ykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har f?rt til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskj?ring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du g? til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du g? til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Similar Posts