Goodyears flere ganger testvinner, EfficientGrip Performance, bygger videre opp sin posisjonering innen ledende dekkmerking

Bel?nnet sommerdekk for personbil, én av de ledende akt?rene innen europeisk dekkmerking
Stockholm, 10. mars 2014? EfficientGrip Performance er et h?ykvalitets sommerdekk basert p? nyskapende Goodyear-teknologi. Det har alt fra mer optimert v?tgrep og rullemotstand til avansert, varmereduserende materialblanding og st?yreduksjon. Dekket er tilgjengelig i 90 dimensjoner, og har ogs? mottatt noen av de h?yeste klassifiseringene innen europeisk dekkmerking i dag, med A-klassifisering for v?tgrep og B-klassifisering for rullemotstand .
EfficientGrip Performance kompletterer den omfattende rekken av produkter i Goodyears EfficientGrip-serie, som i dag betjener alle behov innen bilmarkedet ? fra sm? bybiler med EfficientGrip Compact og mellomstore og kraftigere biler med EfficientGrip Performance til SUV-markedets behov, som dekkes med EfficientGrip SUV.
EfficientGrip Performance er fullstappet med avansert teknologi. Blant annet kan nevnes Goodyears WearControl-teknologi, som sikrer jevn slitasje over hele dekket, noe som igjen sikrer bedre v?tgrep og rullemotstand gjennom hele dekkets levetid. Lav rullemotstand, og dermed lavere drivstofforbruk, har ogs? sammenheng med dekkets materialblanding. Den avanserte CoolCushionLayer-funksjonen sikrer at varmeutviklingen kontrolleres og reduseres over hele dekkets overflateomr?de, noe som har v?rt med p? ? sikre de h?ye klassifiserings resultatene dekket har oppn?dd. En optimert skulderblokkmekanisme og ekstra tynne skulderspor bidrar til ? redusere st?yen fra dekket.
Dekkene bygger videre p? Goodyears satsing p? forbedret sikkerhet, og dekkene har blant annet Goodyears avanserte 3D-blokkteknologi som kalles ActiveBraking. Denne teknologien legger til rette for bedre kontakt med veien, noe som reduserer bremselengden. Bruken av sammenhengende spor rundt dekket gir ?kt stivhet i svingene, noe som gir seg uttrykk i glimrende kj?reegenskaper og kontroll over kj?ret?yet.
?Ingeni?rene v?re har ogs? utviklet en ny chafermaterialblanding som legger til rette for lav rullemotstand, med redusert drivstofforbruk til f?lge. Og med ActiveBraking-teknologien har vi klart ? ?ke kontakten mellom dekket og veien under bremsing. Ytelse er viktig, men det viktigste for oss er sj?f?renes sikkerhet, og vi vil aldri g? p? akkord med den?, sier Ernestas Čejauskas, Nordic Consumer Product Info & Training Specialist for Goodyear.
EfficientGrip Performance har ledende EU-klassifisering med A-klassifisering for v?tgrep og B-klassifisering for rullemotstand . Ogs? n?r det gjelder utvendig st?y, som er det tredje klassifiseringskriteriet, har dekket et av de laveste desibelniv?ene som er tilgjengelig p? markedet for et s? stort utvalg av dimensjoner. I Norden har Goodyear EfficientGrip Performance ogs? vunnet mange viktige magasintester. Den store, svenske tabloidavisen Aftonbladet Bil utpekte EfficientGrip Performance til ?best i test? . EfficientGrip Performance ble ogs? testvinner hos de store bilmagasinene Motor i Norge, Tehnikamaailm i Estland og finske Tekniikan Maalima.
?Testresultatene er en anerkjennelse av v?r strategi for ? levere noen av de best teknisk gjennomarbeidede dekkene p? markedet. V?r strategi om ? vinne i merkingskategoriene og levere et solid sett med produkter som ikke bare oppfyller de europeiske dekkmerkingskravene, men ogs? de 15 testkriteriene i magasinene og over 50 kvalitetskriterier internt, er i virkeligheten et bevis p? v?r tekniske og teknologiske kapasitet?, sier Ernestas.
EfficientGrip Performance leveres i 90 dimensjoner, fra 14 til 18 tommer, over hele Europa, Midt?sten og Afrika.
__________________________________
85 % av dimensjonene har oppn?dd A-klassifisering for v?tgrep og B-klassifisering for drivstoffeffektivitet under Forordning (EC) nr 1222/2009. Mer informasjon er ? finne p? www.goodyear.eu (2) 75 % av dimensjonene har oppn?dd A-klassifisering for v?tgrep under Forordning (EC) nr 1222/2009. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du g? til www.goodyear.eu.
85 % av dimensjonene har oppn?dd A-klassifisering for v?tgrep og B-klassifisering for drivstoffeffektivitet under Forordning (EC) nr 1222/2009. Mer informasjon er ? finne p? www.goodyear.eu (2) 75 % av dimensjonene har oppn?dd A-klassifisering for v?tgrep under Forordning (EC) nr 1222/2009. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du g? til www.goodyear.eu.
Dimensjon 205/55R16 V: Aftonbladet Bil #3/2013 SVERIGE, TEHNIKAMAAILM #4/2013 ESTLAND, motor #2/2013 NORGE, TEKNIIKAN MAAILMA #5/2013 FINLAND. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du g? til www.goodyear.com.
_____________________________
Om Goodyear Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har cirka 69 000 ansatte og produserer sine produkter p? 52 anlegg i 22 land over hele verden. De to utviklingssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for ? utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen b?de innen teknologi og kj?reegenskaper. Goodyear ble etablert i 1898, og selskapets nyskapninger har satt standarder i bilbransjen i mer enn 100 ?r. Mer informasjon: http://www.goodyear.eu
Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 150 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 69,000 ansatte og produserer sine produkter p? mer enn 52 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av h?ykvalitets- og ultrah?ykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har f?rt til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskj?ring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du g? til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du g? til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.
Vedlagte filer
Word-dokument

Authors

Related posts

Top