Fotball

Goodyear UltraGrip Ice+ – Beste piggfrie dekk for nordisk vinterf?re

27-09-2011 10:00 Goodyear Dunlop Norge Det nye, piggfrie vinterdekket for den nordiske vinteren som ble lansert p? markedet i fjor h?st, Goodyear UltraGrip Ice+, var overlegent i sammenligning med sine st?rste konkurrenter da det ble testet av det uavhengige testinstituttet Test World i Finland.

Det nye, piggfrie vinterdekket for den nordiske vinteren som ble lansert p? markedet i fjor h?st, Goodyear UltraGrip Ice+, var overlegent i sammenligning med sine st?rste konkurrenter da det ble testet av det uavhengige testinstituttet Test World i Finland. UltraGrip Ice+ gir utmerkede kj?reegenskaper p? alle typer ekstreme, nordiske vinterforhold, og er til sammen 8 % bedre enn konkurrentene, med 11 % kortere bremsestrekning p? v?tt underlag.
Etter mange ?rs utviklingsarbeid lanserer Goodyear sitt f?rste piggfrie vinterdekk for det nordiske markedet, UltraGrip Ice+, et dekk som gir ekstremt gode resultater takket v?re den nyskapende ActiveGrip-teknologien. Det nye vinterdekket fra Goodyear er spesielt utviklet for ekstreme, nordiske vinterforhold i land som Finland, Sverige, Norge og de baltiske landene. Bilf?rere i disse landene har n? tilgang til et piggfritt dekk med overlegent veigrep og kontroll, spesielt p? isf?re, men ogs? p? sn? og v?tt underlag.
UltraGrip Ice+ n? utfyller v?r h?ykvalitetsserie med vinterdekk, og uten pigger gir det de beste egenskapene for bremsing, h?ndtering og kontroll p? alle typer vinterf?re, p? landeveien eller i byen, hvor det er innf?rt eller planlegges innf?rt begrensninger p? bruk av piggdekk.
– UltraGrip Ice+ er utviklet spesielt med tanke p? nordiske vinterforhold, og vi er veldig stolte av de overlegne kj?reegenskapene p? alle typer vinterveier i forhold til konkurrentene. Det har de beste allround-egenskapene, og er ogs? overlegne p? bremsing og h?ndtering, noe som forbedrer sikkerheten n?r du kj?rer i Norge, hvor f?ret kan variere fra kaldt og t?rt til v?t slaps, sn? eller svart is, sier Magnus Lord-Arenander, produktinformasjonssjef hos Goodyear Dunlop Nordic. Med dette er Goodyears sortiment av vinterdekk sterkere enn noen gang denne vinteren.
Utklasser konkurrentene i tester av Test World
Det nye Goodyear UltraGrip Ice+ ble testet utf?rlig mot sine ledende konkurrenter av den uavhengige testorganisasjonen Test World, og kan vise til imponerende resultater:

8 % bedre egenskaper totalt under nordiske vinterforhold*[1].

3 % kortere bremsestrekning p? sn?[2].

3 % mer kontroll p? is2

11 % kortere bremsestrekning p? v?tt underlag[3].

– Dette er et stort skritt fremover fra det forrige Goodyear-dekket, sier Jori Hakkarainen, leder for kj?reoppl?ringen p? Test World.
Kj?reegenskapene til UltraGrip Ice+ og konkurrentene ble testet i januar 2010 i Ivalo i Finland, samt i Frankrike under ulike forhold. Testresultatene for UltraGrip Ice+ viser dekkets bemerkelsesverdige styrke p? is, sn? og v?tt underlag sammenlignet med hovedkonkurrentene.
Nyskapende ActiveGrip-teknologi: optimerer veikontakten og egenskapene p? isf?re
Det nye Goodyear UltraGrip Ice + er spesielt utviklet for ? kunne h?ndtere nordiske vinterveier, og kan, blant andre teknologier, vise til den nye ActiveGrip-teknologien som kombinerer dobbelt ytre slitebanemateriale med nyskapende hybridlameller som optimerer veikontakten og kj?reegenskapene p? isete veier.
Dobbelt ytre slitebanemateriale
Den ekstreme, arktiske kulden p?virker gummien slik at den blir mindre elastisk. Derfor har vi utviklet et spesielt slitebanemateriale for UltraGrip Ice+. Vi kaller det “Dual Cap Compound” (dobbelt ytre slitebanemateriale), en nyskapende kombinasjon av to ulike materialtyper som gj?r det mulig med topp ytelse b?de p? skikkelig vinterf?re med sn? og is, og p? t?rre veier ved h?yere temperaturer. Begge materiallagene har ogs? innovative lamellm?nstre som bidrar til ? optimere veigrepet gjennom hele dekkets levetid.
Hybridlameller.
Slitebanen p? UltraGrip Ice+ har to gummilag, og de to lagene har hvert sitt spesielle lamellm?nster. Disse hybridlamellene, en kombinasjon av vaffellamellene i det ?vre laget og sikksakklamellene i det nedre laget, er spesielt utformet for ? gi stivhet i slitebanen i lengderetning gjennom hele slitebanens dybde, og dermed bidra til bedre veigrep p? b?de sn? og is gjennom hele dekkets levetid.
V-formet m?nster med stor m?nsterdybde og sn?grepfunksjon. UltraGrip Ice+ hat et V-formet m?nster med brede spor i bredderetning for kraftig drenering av vann og slaps for ? minimere farene for vannplaning.
De skarpe elementene i m?nsteret, s?kalt sn?grep, gir forbedringer for b?de veigrep og bremsing p? sn?f?re.
Dettet er utformet med et bredt fotavtrykk for jevnere trykkfordeling, bedre veikontakt og bedre kj?relengde.
Det dype m?nsteret p? UltraGrip Ice+ gir ogs? st?rre vannplaningssikkerhet og bedre veigrep p? sn? og is. De varierte m?nsterblokkvinklene gir redusert st?yfrekvenstopper for stillere og mer behagelig kj?ring.
Tilgjengelig i flere st?rrelser
UltraGrip Ice+ er tilgjengelig i 23 ulike st?rrelser til bruk p? felger med diameter fra 13 til 17 tommer, og med hastighetsindeks T.
St?rrelse
Last indeks
175/70R13 82
175/70R14 XL 88
185/70R14 88
205/70R15 XL 100
175/65R14 XL 86
185/65R14 86
185/65R15 88
195/65R15 XL 95
205/65R15 XL 99
215/65R16 98
185/60R15 XL 88
195/60R15 88
205/60R16 XL 96
215/60R16 XL 99
195/55R15 XL 89
195/55R16 87
205/55R16 XL 94
215/55R16 XL 97
225/55R16 XL 99
215/55R17 XL 98
205/50R17 XL 93
225/50R17 XL 98
225/45R17 XL 94
Om Goodyear
Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter p? mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyears produkter, kan du g? til www.goodyear.no.
[1] Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse for 3 ledende, samtidige konkurrenter. Testet p? sn? og is i januar 2010. Testet av Test World. Dekkst?rrelse: 205/55R16 94T. Testbil: Ford Focus 2.0 bensinmotor. Testet i Ivalo i Finland. Rapport nr.: TW20100032. Testet p? v?tt og t?rt underlag i januar 2010. Testet av Test World. Dekkst?rrelse: 205/55R16 94T. Testbil: VW Golf 6 V2.0 TDI. Testet i Mireval i Frankrike. Rapport nr.: TW20100032
[2] Testet mot tre ledende, samtidige vinterdekk fra v?re konkurrenter. Testet p? sn? og is i januar 2010. Testet av Test World. Dekkst?rrelse: 205/55R16 94T. Testbil: Ford Focus 2.0 bensinmotor. Testet i Ivalo i Finland. Rapport nr.: TW20100032.
[3] Testet mot tre ledende, samtidige vinterdekk fra v?re konkurrenter. Testet p? v?tt og t?rt underlag i januar 2010. Testet av Test World. Dekkst?rrelse: 205/55R16 94T. Testbil: VW Golf 6 V2.0 TDI. Testet i Mireval i Frankrike. Rapport nr.: TW20100032.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter p? mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av h?ykvalitets- og ultrah?ykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har f?rt til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskj?ring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du g? til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du g? til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.
Vedlagte filer
Word-dokument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy