Goodyear Dunlop ?pner regummieringsanlegg for lastebildekk i Wittlich i Tyskland

? Fabrikkregummiering en viktig del av vekststrategien
? Investeringer p? 3,7 millioner euro
? 60 nye arbeidsplasser i Wittlich
Den ledende dekkprodusenten Goodyear Dunlop har foretatt strategiske investeringer i sitt produksjonsanlegg i Wittlich i Tyskland for produksjon av regummierte lastebildekk i premiumklassen. Selskapet har investert 3,7 millioner euro i oppbyggingen av et anlegg for varm­regummiering p? anlegget, og har skapt 60 nye arbeidsplasser der. Investeringen i nytt utstyr og ekstra kapasitet for regummiering av lastebildekk er en del av selskapets vekststrategi.
I l?pet av de siste ?rene har Goodyear Dunlop kontinuerlig utvidet sitt utvalgt av formherdede regummierte dekk. Med Next Tread, Goodyear TreadMax og Dunlop MultiTread tilbyr gruppen i dag et sv?rt omfattende sortiment av regummierte dekk for kommersielle kj?ret?yer. Disse produktene ble tidligere bare produsert i Riom (Frankrike) og Wolverhampton (Storbritannia). Goodyear Dunlops anlegg i Wittlich, som allerede produserer lastebildekk, er n? utvidet til ogs? ? kunne produsere regummierte lastebildekk. Til sammen 3,7 millioner euro er investert i f?rsteklasses regummieringsutstyr, noe som har gitt 60 nye arbeidsplasser i Wittlich-omr?det. Neste trinn i utvidelsen vil finne sted i midten av 2011, n?r det vil bli investert nye 1,2 millioner euro for en samlet kapasitet p? 150 000 dekk per ?r.
“Vi anser regummierte dekk i premiumklassen som en viktig del av v?rt program for dekkadministrasjon for fl?teoperat?rer. I dag krever kundene, spesielt fl?teoperat?rer, mer og mer omfattende produkter, ikke bare nye dekk, men ogs? andre produkter og tjenester som minimerer kostnadene per kilometer per kj?ret?y, og regummierte dekk spiller en viktig rolle i denne sammenhengen. Med v?re nyeste produkter ? Goodyear TreadMax and Dunlop MultiTread ? kan vi redusere driftskostnadene takket v?re lengre dekklevetid og forbedret kj?relengde. I tillegg har disse regummierte dekkene samme egenskaper som nye dekk. Det betyr forbedret drivstoff?konomi og utmerkede egenskaper ogs? p? andre omr?der?, sier Hubert Moquet, direkt?r for regummieringsavdelingen hos Goodyear Dunlop Europe. “De store investeringene og etableringen av v?rt tredje anlegg for varmeregummiering iWittlich er det beste beviset p? hvor viktig dette er for oss. Regummierte premiumdekk er en vesentlig del av v?r vekststrategi n?r det gjelder dekk for kommersielle kj?ret?yer.”
I tillegg til ? utvide regummieringskapasiteten i Wittlich, har Goodyear Dunlop de senere ?rene ogs? kontinuerlig utvidet produktutvalget innen regummierte dekk. Goodyear TreadMax, og n? nylig ogs? Dunlop MultiTread, regummierte dekk med kvalitet “som nye” er lansert i tillegg til de etablerte produktseriene i varmregummieringserien Next Tread. TreadMax bruker bare stammer fra Goodyear-produkter med Max-teknologi, som for eksempel Regional RHD II og RHS II og Marathon LHD II og LHS II. Slitem?nstrene og materialene som brukes i TreadMax-produktene, er de samme som i de nye dekkene de replikerer. Dermed har de ogs? de samme egenskapene og fordelene. Hvert regummiert dekk gjennomg?r en omfattende kvalitetsunders?kelse f?r det leveres til kunden. Goodyear TreadMax-dekk har samme kj?reegenskaper og p?litelighet som nye dekk med Max-teknologi.
Det nyeste medlemmet i Goodyear Dunlops utvalg av regummierte premiumdekk er MultiTread. MultiTread-programmet bruker bare stammer fra den nyeste generasjonen av Dunlop-dekk, for eksempel SP 344 og SP 444 samt de nye SP 372 og SP 472 for bykj?ring. Tilhengerdekk og dekk for blandet bruk vil bli lansert senere. Fordelene med de regummierte dekkene er identiske med fordelene med alle dagens Dunlop-dekk: god kj?relengde, sv?rt godt veigrep, utmerket veigrep p? v?tt underlag samt presis h?ndtering og imponerende komfort.
Stammene som brukes til Goodyear Dunlops regummierte dekk, unders?kes n?ye for ? sikre at de er egnet for gjenbruk. Etter at stammene er unders?kt og behandlet, blir nye slitebaner og sidevegger lagt p?. For TreadMax- og MultiTread-produkter brukes de samme materialene som p? originaldekkene. Deretter plasseres dekkene i varme presser som presser dem med det samme slitem?nsteret som ble brukt p? det nye dekket som det regummierte dekket replikerer. Etter herding og kj?ling gjennomg?r alle dekkene den samme omfattende kvalitetskontrollen som nye dekk.
?Produksjonsanlegget er konstruert med tanke p? kvalitet, produktivitet og ergonomi?, sier Francois Dele, direkt?r for produksjon av kommersielle dekk hos Goodyear Dunlop Europe. ?Med st?tte fra v?re medarbeidere utformet vi arbeidsstasjonene slik at de ble mest mulig brukervennlige. Ingeni?rene v?re valgte ut det aller beste av det nyeste teknologiske utstyret. V?rt innovasjonssenter skapte en prosess som gir kundene v?re et produkt som er like godt som nytt. Det er et fantastisk eksempel p? samarbeid!”
Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter p? mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av h?ykvalitets- og ultrah?ykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har f?rt til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskj?ring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du g? til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du g? til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.
Vedlagte filer
Word-dokument

Authors

Related posts

Top