Flytter Brasil til Tyskland

Continental dekk er en av hovedsponsorene til ?rets Fotball-VM i Brasil. Men i stedet for ? ta med seg alle gjestene hele veien til S?r-Amerika har de heller valgt ? flytte Brasil til Tyskland.
Det er flere m?ter ? utnytte et sponsorat med verdens st?rste idrettsarrangement p?, og den tyske dekkfabrikanten Continental har i ?r l?st det p? sin helt spesielle m?te. I tilegg til arenareklame og annen profilering p? VM-stadioene i Brasil ?nsket ogs? Continental ? invitere gjester til en ordentlig fotballfest under verdensmesterskapet. Noen gjester har blitt med til Brasil, men de fleste har denne gangen blitt invitert til tyske Hannover, hvor man under Fotball-VM har laget et lite stykke Brasil p? Continentals testbane Contidrom.
– V?r idé var ? lage det vi kaller ContiCabana p? v?r egen testbane utenfor Hannover i Tyskland. I mer enn halvannet ?r har vi planlagt hvordan vi skulle flytte Copacabana og Brasil til Tyskland. Vi ?nsket ? vise hva vi i Continental st?r for og hvordan vi utvikler og tester dekk, og samtidig kombinere dette med v?rt sponsorat og lage en fotballfest. Dette var en glimrende m?te ? kombinere fag og sponsorat p?, forteller marketing ansvarlig Hege Eike Lie i Continental Dekk Norge.
L?sningen ble ? lage en gedigen sandstrand ved et lite vann inne p? Continentals testbane. Ute i vannet ble det satt en storskjerm for ? vise fotballkamper, og en egen midlertidig bygning ble satt opp med en egen brasiliansk restaurant. Heller ikke detaljene var overlatt til tilfeldighetene. M?nsteret p? alle fortau er det samme som p? Copacabana, brasilianske dansere og trommeslagere var p? plass, palmer ble satt ned i sanden og brasilianske fugler ble utstilt.
Mer enn 60 personer fra Continental jobber n? p? ContiCabana gjennom hele Fotball-VM og mer enn 2000 gjester fra ulike deler av verden er p? bes?k.
– Gjestene er stort sett dekkforhandlere som selger Continental-dekk, men ogs? presse og andre bekjentskaper har blitt invitert.
Under ContiCabana f?r gjestene et unikt innblikk i hvordan Continental tester dekk p? sin testbane. Gjestene f?r ogs? teste det helt nye Conti.eContact for hybridbiler, de f?r teste nye dekk med dagens teknologi opp mot nye dekk med 10 ?r gammel teknologi p? v?tt f?re. Videre f?r de se hvordan verdens mest avanserte innend?rs testbane for dekk fungerer og de f?r et innblikk i alt Continental gj?r som ikke dreier seg om dekk, som for eksempel komponenter til bilundustrien, teknologi som gj?r at biler kan kj?re av seg selv og s?ler til Adidas-sko. Og p? kvelden er det fotballkamper p? storskjerm.
– Arrangementet er lagt opp slik at man bruker en dag p? v?r testbane Contidrom og en dag hos R&D i Hannover. Der f?r gjestene innblikk i hvordan man utvikler gummi for morgendagens dekk, hvordan gummien testes og hvordan man lager m?nster i dekkene. Continental tester ut mer enn 250 000 ulike materialer hvert ?r, og det kj?res 160 millioner kilometer med dekktesting i ?ret.
Continental dekk er en av hovedsponsorene til FIFA World Cup i Brasil, og st?r ogs? bak Projeto Ueré, som er et utdanningsprogram for barn i Brasil.

Med en omsetning p? ? 33.3 milliarder i 2013, er Continental blant de ledende leverand?rer til bilbransjen over hele verden. Som leverand?r av bremsesystemer, systemer og komponenter for drivverk og chassis, instrumentering, infotainment l?sninger, kj?ret?y elektronikk, og dekk, bidrar Continental til ?kt kj?resikkerhet og globalt klimavern. Continental har i dag mer enn 182 000 medarbeidere i 49 land.

Authors
Top