Arctic Race of Norway skal friste til norgesferie!

Etappene er offentliggjort og planene for folkefesten tar form. N? gleder norsk reiseliv seg til ? igjen ?nske syklister, sykkelentusiaster og medier fra hele verden velkommen – til ?rets utgave av Arctic Race of Norway.
Fjor?rets f?rste utgave av sykkelrittet nord for polarsirkelen ble en kjempesuksess. Langs l?ypene var det en folkefest man sjelden ser maken til, syklistene lovpriste fantastisk norsk natur og medier fra hele verden fortalte hjem om Norge.
Sykkelturisme viktig i fremtiden
Listen er ikke lagt noe lavere i ?r. Snarere tvert i mot. Oppmerksomheten fra i fjor har gitt mersmak til nordnorske reiselivsdestinasjoner til ? brette opp ermene, og fors?ke ? gjenskape stemningen og markedsf?ringssuksessen fra i fjor.
– Den internasjonale trenden er tydelig ogs? i v?r landsdel. Det er ikke lenger nok passivt ? observere v?r storslagne natur og tradisjonsrike kultur. Stadig flere ?nsker seg en aktiv ferie, hvor sykkelturisme kan bli en fremtidig viktig nisje. Nord-Norge er kjent for opplevelsesbaserte turisme, og Arctic Race of Norway er en flott anledning til ? vise verden mulighetene som finnes i Nord-Norge, sier Arne Trengereid, administrerende direkt?r i NordNorsk Reiseliv AS.
Markedsf?rer hele Norge med Visitnorway
Innovasjon Norge har v?rt en sentral samarbeidspartner i Arctic Race of Norway fra begynnelsen. Dette inneb?rer at Visitnorway-logoen er synlig langs etappene, ved start- og m?l, under premieseremonien og i alle trykte- og nettbaserte publikasjoner.
– I fjor ble Arctic Race of Norway vist p? TV i 154 land. Dette gir Norge en fantastisk oppmerksomhet vi ellers bare kan dr?mme om. Sykkelrittet, og den oppmerksomheten det f?r globalt, viser oss fram p? en ny og spennende m?te som reiselivsdestinasjon. I fjor fikk vi vist fram Bod?, Lofoten og Harstad. I ?r er det Troms og Finnmark som vil f? mest oppmerksomhet. Men til syvende og sist er dette et arrangement hele Norge kan v?re stolte av ? v?re vertskap for, og som vi h?per vil stimulere til reiselyst i Norge, for b?de nordmenn og utenlandske turister, sier reiselivsdirekt?r Per-Arne Tuftin.
Innovasjon Norge og NordNorsk Reiseliv samarbeider om en pressetur for internasjonale reiselivsjournalister, som f?lger hele rittet. Dette er spesialtilpasset og gir i tillegg til sportslige opplevelser et innblikk i mye av hva landsdelen har ? by p? for turister. Det vil v?re et s?rlig fokus p? naturbaserte opplevelser og aktiviteter.

Foto:S.Boue

Authors

Related posts

Top